WIADOMOŚCI

Renault przetestuje w Niemczech klasyczny wydech
Renault przetestuje w Niemczech klasyczny wydech
Już podczas piątkowego treningu na torze Nurburgring, ekipa Lotus Renault przetestuje bardziej klasyczny, skierowany do tyłu wydech. Zespół planuje porzucić innowacyjne rozwiązanie stosowane do tej pory, ponieważ nie pozwala ono na poczynienie planowanych uprzednio postępów.
baner_rbr_v3.jpg
„Z całą pewnością przetestujemy to rozwiązanie podczas piątkowego treningu” - Boullier mówił dla serwisu Autosport. „Ciągle to powtarzam, ale wiemy już dlaczego mamy problemy i dlaczego nie możemy rozwijać bolidu tak szybko, jak nasi rywale”.

„Ponieważ nie udaje nam się osiągać spodziewanych rezultatów, być może teraz będziemy zmuszeni zmodyfikować nieco naszą strategię. Zmiany obejmą również konfigurację wydechu, który wypróbujemy w Niemczech”.

Jak stwierdził Boullier, ekipa z Enstone odnalazła przyczyny zbyt wolnego rozwoju R31 - jedną z nich jest przeprowadzona w tym roku modyfikacja tunelu aerodynamicznego i dostosowanie wykorzystywanego w nim modelu do dopuszczalnej skali 60 procent, co w maju kosztowało zespół aż 12 dni przerwy w pracach.

„Inwestycje czasami są dobre, ale czasami nie pozwalają rozwijać się w zamierzonym tempie” - komentował Francuz. „Dla przykładu, modernizacja tunelu aerodynamicznego sprawiła, że przez jakiś czas nie mogliśmy z niego korzystać”.

Po zakończeniu prac nad tunelem aerodynamicznym, ekipa poczyniła jednak postępy w pracach nad autem i w pakiecie poprawek, którego wprowadzenie zaplanowano na GP Niemiec upatruje powrotu do formy z początku sezonu.

Jak donoszą źródła, zespół podczas zbliżającego się wyścigu oczekuje poprawy osiągów na poziomie 0,3 sekundy na okrążeniu, a podczas kolejnych rund zamierza konsekwentnie i regularnie wprowadzać w czarno-złotym R31 kolejne zmiany.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

61 KOMENTARZY
avatar
Krokiet

11.07.2011 18:58

0

po tym co było do tej pory, uwierzę dopiero jak zobaczę...:)


avatar
donpabloss

11.07.2011 19:04

0

Przygotowania do następnego sezonu zaczynają się.


avatar
yonix

11.07.2011 19:12

0

Marketing, bo sponsorzy blakną.


avatar
jordan23

11.07.2011 19:12

0

Lepiej powiedz jak BARRRRRDZO brakuje CI Roberta ! bez niego REnault niebędzie funkcjonował ,nawet z 5-cioma wydechami.


avatar
Tom39

11.07.2011 19:17

0

Mogą poprawiać bolid i co im to da jak WP oraz NH nie umieja tego wykorzystać,


avatar
athelas

11.07.2011 19:21

0

Bez sensu? przecież od Niemiec znowu dmuchamy... Ale zapowiedzieli tylko testy. Zobaczymy, ja już w nich nie wierzę.


avatar
GoQu

11.07.2011 19:24

0

Pożyjemy zobaczymy.


avatar
riqoor

11.07.2011 19:38

0

Mam rozumieć, że ich super mega hiper ultra innowacyjny wydech okazał się do całkiem do chrzanu? Czy to tylko super cwaniaki się pogubili w jego rozwoju?


avatar
sly1234

11.07.2011 19:47

0

brak rzetelnej oceny ze strony Roberta jak i konsekwentnych wytycznych co do rozwoju bolidu z jego strony spowodowało całkowitą klapę w tym sezonie. To dziwne, że taki zespół nie może odnaleźć się po utracie jednego kierowcy.


avatar
Tom39

11.07.2011 19:59

0

Robert wiedzial jak poprawić bolid, a NH oraz WP nic nie robią, oni tylko narzekają że ustawienie było złe opony za zimne oby dwaj nadawają się do F 2 .


avatar
greg32

11.07.2011 20:30

0

To 0,3 nawet jak wypali w co wątpię i tak nic nie zmieni, bo potrzeba jeszcze 1,7s. Mercowi trzeba będzie wąchać wydech, niestety. A i nie mogę już tego słuchać o ile to będą szybsi i mądrzejsi, inne teamy nic nie mówią a efekty widać a tu nic tylko bajki.


avatar
rbej

11.07.2011 20:37

0

Jak niby Kubica ulepszał bolid??. Wymyślał nowy pakiet aerodynamiczny??. Kubica to nie Newey!!. Zejdźcie wreszcie na ziemię....


avatar
Ananas

11.07.2011 20:38

0

Wyniki Renault w tym sezonie: GP Australii: Pietrow - 3. miejsce, Heidfeld - 12.miejsce GP Malezji: Pietrow - 17. miejsce, Heidfeld - 3. miejsce GP Chin: Pietrow - 9. miejsce, Heidfeld - 12. miejsce GP Turcji: Pietrow - 8. miejsce, Heidfeld - 7. miejsce GP Hiszpanii: Pietrow - 11. miejsce, Heidfeld - 8. miejsce GP Monaco: Pietrow - NS, Heidfeld - 8. miejsce GP Kanady: Pietrow - 5. miejsce, Heidfeld - NS GP Europy: Pietrow - 15. miejsce, Heidfeld - 10. miejsce GP Wielkiej Brytanii: Pietrow - 12. miejsce, Heidfeld - 8. miejsce


avatar
matibak

11.07.2011 20:52

0

12. Poprzez sugestię i ocenę proponowanych rozwiązań. Weź pod uwagę, że RK jest postrzegany jako jeden z niewielu kierowców, który sporo może wnieść w rozwój. Popatrz też wstecz kiedy BMW rozwijało bolid pod wskazówki Nicka, kiedy miał kłopoty a RK był pierwszy w tabeli. Rok temu R30 jakoś trzymał poziom przez sezon, początek tego sezonu to był wystrzał R21 dwa razy na podium z kierowcami umówmy się bez rewelacji, a teraz... Inżynierowie nagle przestali myśleć? Czy może nie dostają dobrych wskazówek...


avatar
norman42

11.07.2011 21:14

0

12 rbej.od kiedy oglądasz f1?od 3 lat?-widać wiesz o co w ,,tym biega'',albo masz geniusza inż.jak AN albo kierowcę który czuje bluesa, w reni nie ma nic poza mającym chore urojenia dupkiem.


avatar
Tom39

11.07.2011 21:42

0

Moim zdaniem sukcesem wygrywania jest dobry kontakt kierowcy z mechanikami, to kierowca wie czy bolid trzyma sie drogi, a w LR nie ma takiego kierowcy co taki WP tylko jego kasa pozwoliła mu startować a ten drugi NH tu brak słów. Nie chce chwalić Roberta ale on wiedział jak dobrze wykorzystac bolid. Mam nadzieje że wróci czekam na to to juz jest obojetne czy do LR może nawet do Lotusa najwazniejsze zeby wrócił.


avatar
dnb

11.07.2011 22:09

0

12. rbej nie to ty wyjdź na powierzchnie i otwórz oczy (krecie) :D


avatar
REBELIANT

11.07.2011 22:25

0

@12 racja zgadzam sie


avatar
REBELIANT

11.07.2011 22:32

0

@14 Właśnie o to chodzi ze to sa sugestie typu zwiększmy docisk zmieńmy balans itd ale z konstruowaniem niema nic wspólnego z jednym się zgodzę w Reno Rk wiedział jakie powinny być ustawienia by mógł wyciągnąć max z bolidu


avatar
pz0

11.07.2011 22:44

0

Dzieki tym wypowiedziom fachowcow wszystko jest juz dla mnie jasne. Kiepska forma Renault jest spowodowana wylacznie nieobecnosia Kubicy bo bez niego tunel dziala zle! Poza Robertem w Renault nie ma innych szpeniow od tunelu. Ciekawe jest to ze na dobra sprawe w koncu sie przyznali ze trn ich wydech to niewypal. Wiadomo, gdyby byl Robert to i wydech by zadzialal jak trzeba. Nie mam pojecia kto im zaprojektowal nowy wydech. Jezeli Kubica w wolnych chwilach to jestem spokojny, zadziala jak trzeba i wedlug mnie nawet testy nie sa potrzebne. Zreszta, kto ma to wszystko testowac, kto jest w stanie przeanalizowac dane? Przeciez Kubica musi przechodzic rechabilitacje i nie mozna go przemeczac. Renault bez Kubicy jest spalone.


avatar
david9

11.07.2011 22:58

0

Czyli co nie będzie tego słynnego rewelacyjnego wydechu tylko zwykły? Tajna broń Renault chyba bardziej przeszkadzać niż pomagać. Chyba nie mają planu już na ten bolid. Dziwne, że inne zespoły inwestują w dmuchany dyfuzor a oni idą w przeciwnym kierunku. No ale zobaczymy tak czy siak te 0,3s do czołówki im nie pozwoli wrócić na pewno. Nie wiem czy w ogóle da to jakikolwiek efekt bo w Niemczech Mercedes będzie się chciał pokazać z jak najlepszej strony i sporo poprawek przywiozą. Niestety ale powrót do formy z początku sezonu nie realny. Teraz będzie się trzeba bronić przed Sauberem.


avatar
i.zeb

11.07.2011 23:15

0

Do czucia samochodu , trzeba mieć Bagcyla .No niestety Ci dwaj panowie ,takiego daru nie mają . Poprostu , trzeba się z tym urodzić . I przez całą swoją karierę ,bardzo ciężko szlifować Swój diament.A właśnie tego przykładem jest Robson . Panowie N.H i V.P , gdyby jeżdzili obecnie w RBR ,to tak samo by spartplili bolid . Jak ten w Reni POZDRÓWKA


avatar

11.07.2011 23:16

0

Do czucia samochodu , trzeba mieć Bagcyla .No niestety Ci dwaj panowie ,takiego daru nie mają . Poprostu , trzeba się z tym urodzić . I przez całą swoją karierę ,bardzo ciężko szlifować Swój diament.A właśnie tego przykładem jest Robson . Panowie N.H i V.P , gdyby jeżdzili obecnie w RBR ,to tak samo by spartplili bolid . Jak ten w Reni POZDRÓWKA


avatar
Lewy_89

12.07.2011 00:15

0

Śmieszą mnie opinie, że kierowcy nie mają wpływu na rozwój bolidu. Oczywiście to nie oni odpowiadają za innowacje, rozwiązania na granicy przepisów czy ulepszenie obecnych rozwiązań, ale swoimi wskazówkami kierują inżynierów na właściwy trop. To właśnie dlatego często się chwalą każdym czasem "spędzonym w fabryce". I ta umiejętność kierowcy naprowadzania ludzi w fabryce na dobrą drogę rozwoju, to taka sama cecha jak świetny refleks czy percepcja. Wg mnie to jedna z najlepszych cech Kubicy, której na pewno nie zgubił przez wypadek. Inna kwestia jak będzie ze sprawnością reki i nogi oraz oczywiście psychiką. Ja trzymam kciuki a jak będzie - zobaczymy ;)


avatar
szmalec

12.07.2011 08:05

0

Skoro Nick jest taki slaby i nie przyczynia sie do rozwoju bolidu to dlaczego Kubica nie potrafil go wyprzedzic kiedy jezdzac w BMW dostal pozwolenie od Teamu na wyprzedzenie jadacego przed nim Heidfelda.Niestety Nick byl szybszy i Kubica sobie z nim nie poradzil.Jak czytam takie bzdety ze tylko Kubica potrafilby rozwijac bolid to mam wrazeni eze tutaj pisza sami fanatycy PiS typowi maniacy i narodowcy.


avatar
Pavlaque

12.07.2011 09:15

0

@24 nawet tu się z propagandą pchasz? Spadaj na onet


avatar
dryndol

12.07.2011 09:35

0

24. Ale idiotyczna wypowiedź. Tu ci sie udao taki głupi przykład przytoczyć a na inne nie patrzysz i myślisz ze pozjadałeś wszystkie rozumy...? Popatrz na Kanadę 2008. Tam NH musiał puścić RK bo ten by go staranował. NH widział jaki RK jest szybki i spieprzał na bok czym prędzej! Mój komentarz tak samo debilny jak twój ale napisałem go po to by zobrazować twoją inteligencję. Życzę wiecej roztropności na przyszłość...


avatar
ygor

12.07.2011 09:39

0

@24 nawet jak zapewne wiesz najlepiej porównywać kierowców prowadzących taki sam bolid więc zobacz na różnice w osiągach Roberta i PET w 2010 gdzie KUB był REGULARNIE o 0,8 sec lepszy A popatrz na NIEREGULARNE różnice między HEI i PET w tym sezonie. raz lepszy Witek raz Nick.


avatar
szmalec

12.07.2011 09:45

0

26 synek nie pisz banialuk ubica w Kanadzie mial swieze opony.Dziwny traf i szczescie sprawilo ze to Kubica jako pierszy dojechal.Konkurencji juz na torze nie bylo zadnej bo wszyscy sie powybijali.


avatar
URAN

12.07.2011 10:21

0

Cholera mnie bierze jak czytam wypowiedzi na tym forum. A to jednemu trzeba nawpychać, bo ma świetny bolid, w którym nie sztuka wygrywać, a to drugi znowu ma szczęście i tylko dlatego wygrał, a trzeci to burak i cham i nikogo się nie boi, nawet sędziów. I tak w kółko! Każdy ma prawo wypowiedzieć się na forum, ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że co poniektórzy mają w sobie coś, co zwie się polactwo. Bezinteresowna zawiść, narzekanie i opluwanie. Zwłaszcza każdego kto ma inne poglądy. Cechy narodowe? Trochę KULTURY jest pilnie potrzebne i poszukiwane. I nie chodzi o nieużywanie słów powszechnie uważanych za obraźliwe. Rozumiemy się? Czekam teraz na pomyje wylane na mnie, co tylko potwierdzi moje spostrzeżenia.


avatar
mariusz-f1

12.07.2011 10:25

0

24. Głupszego komentarza już nie mogłeś napisać ? Dla mnie jesteś marnym prowokatorem i do tego pustakiem.... chłopczyku w rajtuzach.


avatar
szmalec

12.07.2011 10:44

0

30 wiem fanboyu Kubicy ze cie boli prawda ale wyzywac nie musisz prostaczku


avatar
profesor

12.07.2011 10:54

0

12 Nie mozna rozwijać bolidu jeżeli nie ma się kierowcy który jeździ na granicy możliwości bolidu , mój osąd sytuacji jest taki ,że obecni kierowcy LR jeżdżą na granicy ale własnych umiejętności i nie wykorzystują pełnego potencjału bolidu , zahamowują w ten sposób rozwój bolidu.


avatar
i.zeb

12.07.2011 11:24

0

24 . Kolego prawda jest taka, że jak obaj jeżdzili w BMW . To Nikuś miałOgromne plecy , tak jak jest obecnie w RBR z Paluchem .Kubica miał wówczas ogromne szanse na Majstra , ale przecież . Został przez zespół , wraz z Doktorkiem Wąsikiem , pop[rostu Olany ,i zamiast zająć się Robsonem ,to ulepszali bolid pod , Nikusia , żeby w końcu nauczył się dogrzewać opony . Prawda jest taka , że Kubica nie wspierany przez zespół , pokazał . Nieudacznikom jak się jeżdzi ,.Nikuś do końca kariery , nie pojmnie jak się dogrzewa opony .Pozdrówka


avatar

12.07.2011 11:31

0

24 . Kolego prawda jest taka, że jak obaj jeżdzili w BMW . To Nikuś miałOgromne plecy , tak jak jest obecnie w RBR z Paluchem .Kubica miał wówczas ogromne szanse na Majstra , ale przecież . Został przez zespół , wraz z Doktorkiem Wąsikiem , pop[rostu Olany ,i zamiast zająć się Robsonem ,to ulepszali bolid pod , Nikusia , żeby w końcu nauczył się dogrzewać opony . Prawda jest taka , że Kubica nie wspierany przez zespół , pokazał . Nieudacznikom jak się jeżdzi ,.Nikuś do końca kariery , nie pojmnie jak się dogrzewa opony .Pozdrówka


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu